Sunday, January 22, 2006

nothing like you when you're gone!

hello saferide .. good shit!

alias Annika Nordin är helt grymt.
Jag sätter på den, jag lyssnar och jag går iväg .. Skivan funkar hela tiden! Jag lyssnar på bussen, går ett par trappor, väntar på tåget, stänger av när jag vill höra ett samtal och sätter på igen för att lugna mina nerver när jag står i hissen .. (de få gånger det händer). Skivan funkar alltså när som helst, var som helst och till vad som helst. Med undantag för röjarfester maybe.

'Never as tender and never as welldressed

never as handsome and never as good in bed
never had such good taste
never as much like me
Well, there's nothing like you when your'e gone.'


Det bästa med den här musiken, med Annika, med singer/songwriter stuket, med texten .. det är att man behöver inte välja mellan att lyssna på gladpop eller melankoli. En del låtar är uppåt, en del är kännande .. Som nr.4 på skivan : I thought you said summer is going to take the pain away. Man trevar efter känslan i bakhuvudet, känslan som finns där någonstans inuti en .. Och man hittar den efter ett tag.
Hello saferide känns bra, men inte för bra,deppigt, men inte för ta-livet-av-mig-efter-nästa-låt deppigt.
Det känns lagom och det känns. Äsch, lyssna bara på skivan for fuck sake! It'll do you good and some more.
Mina favoriter på skivan är nr. 6 : long lost penpal. Den är grymt bra. Skön grej med ärlig text ..
Och den andra favoriten är redan sagd. Texten jag skrev lite högre upp .. Ochså den sköna 'My best friend'.
En av de coolaste låtarna på länge!

Yesyes, det blev visst bara en mindre recension av skivan Hello saferide. Men den förtjänar att skrivas om ..
annars så är allt lugnt.

take care now, see you then.







0 Comments:

Post a Comment

<< Home