Wednesday, January 25, 2006

när sommaren kommer så åker vi långt från stan.




jag har cyklat genom snöflingornas vindar så länge nu. mina kinder är röda och jag orkar inte längre röra mig.
allt jag har tänkt, det har vänt och vridit på sig. jag vet inte längre vad som är ut och in .. jag vet inte hur min ficka ser ut. är jag underbar för dig? säg det då. säg allt jag vill höra! allt är vad som behövs nununu.



Brustna ord finns på mina läppar och jag vet inte längre vad jag ska göra .. jag vet ingenting.
du tittar på mig och undrar varför jag ler, jag vet du vill ha mer .. fan, det vill väl jag med! Snön som smälte på taken attackerade mig. Det ramlade droppar på min näsa .. du flimrar förbi ibland. och det enda jag önskar är att allt som är nu skulle vara som förr igen. förr igen! vi kan ju hoppas att det bara är vintern som gör oss fel. att vintern som lever nu avlider så snart som möjligt och ger oss en lång vår och en ännu längre sommartid för att upptäcka varandras händer. snart slutar jag treva mig fram i snöyran. snart slutar jag treva på din tunga, snart dör jag där och blir ett minne som din underbara andedräkt på vintern. Jag vet att du inte heller vet ibland, som du sa man blir trött. men jag vet att jag visste mest då. att jag visste mest när du berättade för mig, att du fanns där du fanns när du inte var hos mig. there's nothing like you when you're gone. men snart försvinner den utvägen ochså. ta min hand och led mig .. snart slutar jag treva mig fram i snöyran.



jag tycker att vi låter natten vara som den var. att vi slutar låtsas. jag vill tillbaka, men jag vet att jag
aldrig kan komma tillbaka. det enda vi kan göra är att hoppas att snön försvinner snart och sommaren kommer och tar med oss i sina svala sommarnätter och att du blir förälskad igen. att du blir lika söt i år igen. jag saknar oss. jag känner att vinden har vänt. jag är utled och van. jag greppar efter allt som ropar efter mig, allt som frågar mig något. allt som vill mig något .. men det enda jag någonsin undrat,
vill du mig något snart?



det enda jag menade var .. om du vill så tar vi oss tiden det tar. jag längtar efter dina ögon. jag längtar, men inte så mycket alls. när sommaren kommer, så går vi den vägen igen. men när sommaren kommer så åker vi vart du vill! jag avskyr att du inte ser på mig som då, på samma sätt. men låt det gå. låt det gå för just nu, för idag .. men du vet, idag kan vara kortare än du tror.


mitt hjärta.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home