Tuesday, October 10, 2006

men fan så roligt.

tjenare alla gutter och jenter.

gick opp i ottan imorse, runt halv 6 nån gång før att bege mig till adecco.
redigt trøtt eftersom vi kom så sent till slussen igår, dær vi bor just nu.
det ær rætt primitivt, två kokplattor, varav proppen kan gå om man anvænder båda
på en gång. Men iaf, vi kom vid 11 igår kvæll eller nåt sånt før att vi hade vart på två visningar ..
den ena var væl bra, fast att vi åkte helt fel, næstan sista stationen med t-banan, nær vi bara
skulle åka 3 stationer. Och den andra lægenheten var 77 kvm, och jææættefiiin verkligen!
eller inte. det var en lite mørkare kille som kom och møtte upp oss før att gå till hans bil, som stod en bit in i skogen dær det var kolsvart. Bilen kom inte igång och anna och jag fick putta.
sen kom den igång, han kunde fan inte køra .. bakluckan åkte upp hela tiden dærbak med.
vi fick senare reda på att han inte hade kørkort ens. sen nær vi kom till parkeringen så satt det en arg jækla gubbe i bilen bredvid, som visade sig vara hans pappa, som inte verkade gilla oss alls. och som visst gillade att sitta i bilen ibland. sen nær vi kom in i huset så låg lægenheten nere i kællaren, så jag tog upp min kalopsburk før att slå ner honom och anna sitt paraply før att banka pungen av han. sen nær vi kom in så var hans mamma dær, och han satte sig och røkte i soffan och berættade att vi fick deras sængar och att han var vældigt seriøs. hyran var typ kanske ungefær 6000 och med el och det 6500, eller nåt .. han var verkligen så seriøs.
men vi fick ju deras sængar nær vi flyttade in, det nappade vi ju på direkt .. sen gick vi runt och hmmade ett tag och sa vad fint .. fast det var æckligt. sen nær vi skulle hem så gick vi till t-banan och tappade bort oss lite. stod på fel sida och missade den .. sen kom vi iaf in till oslo och anders møtte opp oss och vi fick gå till "snuskhummern" som lægenheten heter. væl dær var det tre killar och några tjejer, och anders, den sliskiga gubben, han børjade korka upp champagnen och alla blev jættefulla. lagom kul nær man skulle upp .. sov i 2 timmar. men det var kul.

så, jag fick jobb på adecco på direkten! det ær jævla hett med svenska jenter ska jag be att få tala om. min sex appeal har aldrig vart så het som nu. jag ska børja jobba imorn och åka t-banan till nydal dær det ær nåt jobb med en slovakier och en från nått annat land, och en till .. gøra baguetter och mat till cafeer. skoj! kan behøvas nær jag bara handlar hela tiden.

det har vart kul hitills, det blir bættre. i børjan var det hemskt, men nu ær det spænnande och
roligt att klara sig sjælv och gå in vuxenskorna lite. køpte førresten før små skor igår, jag vill ju ha 38or. gått in dem hela morgonen och nu med .. dem funkar faktiskt bra, fast jag kommer aldrig ur dem.

nej, nu ska jag bege mig ut och leta efter vilket spår som går till nydal imorrn klockan 6 ..
shit, men fan så roligt!

jag længtar, jag vill och jag tænker.
jag funderar och jag trånar.
jag trånar inte lika mycket nu længre
det ær andra saker som fyller upp min dag
och får mina kænslor att reagera
istællet før att sitta och vara førtrollad
och avdomnad
jag går runt och nynnar på någon ledsen
melodi från en konsert med chris och grabbarna
på ord som trycker och kænslor som spænner
bæltet sitter inte længre lika hårt, jag vill inte springa hem
med andan i halsen
jag vill sitta hær och le och skynda långsamt hem
med hjærtat i halsgropen
før dina ord før ditt leende før våra dagar

0 Comments:

Post a Comment

<< Home