Friday, August 22, 2008

racing like a pro now


Och det är skit, helt enkelt uttryckt.
Man blir frågad och någon annan svarar.
Det är inte ens magkänsla som kvider ut, det är förnuftet som tar sig själv tillfånga
och gör allt som kommer ut ur munnen bra igen.
För utanför är allt som vanligt. En bubbla av missförstånd och bra ord.
Ord som gör folk glada och trygga igen.
För saker som folk inte är beredda på tas aldrig emot bra, oftast inte.
Därför är det som det ska vara och inte som det faktiskt är.

Och är det såhär det ska vara så är jag med på noterna, för det här
har jag gjort förr. Jag är bara i lite otakt med musiken nuförtiden.
Men jag vet precis hur låten ska spelas.
Och säkra kort eller notställ har väl aldrig riktigt varit min grej.

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

I love sweden

11:55 PM  

Post a Comment

<< Home